Denken op Dinsdag: The water we eat

the water we eat 2

Ja hoor, vandaag start ik met een eerste levensechte rubriek op mijn blog: Denken op Dinsdag. Het allerliefst zou ik enkele keren per week een recept – inclusief een mooi verhaal – met jullie delen. Voorlopig lukt me dat nog niet, omdat ik druk bezig ben met mijn huidige fulltime job, het plannen van mijn nieuwe job en nieuwe opleiding, en het voorbereiden van een grote reis in september. Over dat alles ga ik meer vertellen in één van mijn volgende posts, deze is gereserveerd voor iets helemaal anders. In Denken op Dinsdag deel ik een leuk idee, een boeiend nieuwtje, of controversieel concept. Niets eetbaars dus, maar wel food for thought, iets om over na te denken in de loop van de week.

Het eerste item in deze rubriek is een zogenaamde infographic, een grafische weergave van een feit, begrip of inzicht dat je je zonder beelden bijna onmogelijk zou kunnen voorstellen. Deze voorstelling is gemaakt door Angela Morelli, een Italiaanse info-activiste en grafisch ontwerper met een grote passie voor ecologie. Ze zet zich al jaren in om aandacht te vragen voor duurzaam watergebruik, onder andere als ambassadeur voor termen als virtueel water en watervoetafdruk. Met the water we eat laat ze op een prachtige manier zien hoeveel water er verborgen is in wat we eten. Hoewel deze infographic al dateert van 2012, is hij intussen nog geen greintje verouderd. Het thema is actueler dan ooit, en ik heb op die drie jaar nooit een mooiere illustratie van het onderwerp gezien. Ik hoop dat jullie een kijkje nemen en er even ondersteboven van zullen zijn als ik destijds. Neem er een glas water bij, en scroll jezelf een weg door deze zee van nieuwe inzichten… Klik op onderstaande afbeelding voor de link! the water we eat

Geef een reactie

